יום ראשון, 10 באוקטובר 2010

משאבי טבע (אסי טוכמאייר ברק רוזן רועי סבג) תשקיע 790 מליון ש"ח במכרות זהב בארה"ב (כלכליסט, 7.10)

ברק רוזן אסי טוכמאייר

ברק רוזן אסי טוכמאייר - משאבי טבע

העיתון כלכליסט דווח כי החברה שבשליטת רועי סבג, אסי טוכמאייר ו ברק רוזן תשקיע במכרות זהב בארה"ב, שעל פי ההערכות מצוי שם זהב בשווי 790 מיליון דולר

רק אחרי שאתמול זינקה ב-64% במחזור של 3.2 מיליון שקל, הבינו שאר המשקיעים של משאבי טבע את הסיבה: החברה פירסמה כי היא בוחנת רכישת שני מכרות זהב – סנטרל גולד דיפוזיט הנמצא בקליפורניה והידן לייק במונטנה. הרכישה אמורה להתבצע מבעל השליטה תמורת הקצאה של 2.5 מיליון מניות.

עלות רכישת מכרות זהב תסתכם ב-5 מיליון שקל בהתאם למחיר המניה בתקופה האחרונה – 2 שקלים. החברה תקבל מכרה עם מלאי היסטורי של 511 אלף אונקיות זהב ועוד אופציות לרכישת מכרה זהב במונטנה עם מלאי היסטורי של 97.4 אלף אונקיות. שני המכרות פעלו עד לסוף שנות השמונים ובחברה טוענים כי שווי הנכסים במכרות שווה ל-790 מיליון דולר לפי מחיר של 1,300 דולר לאונקיה.

לפי הדיווח, תבצע "משאבי טבע" גיוס הון נוסף בו בעל השליטה יזרים רבע מסך גיוס ההון שיוחלט. אסי טוכמאייר ו ברק רוזן, מבעלי חברת הנדל"ן קנדה-ישראל מחזיקים 4.5% ממניות החברה כל אחד. סבג מחזיק 40.8% מהמניות.

משאבי טבע מציינת כי בעולם נסחרות חברות דומות לפי שווי של 120-30 דולר לאונקיית זהב מוכחת בקרקע, דבר המעניק שווי של 73-18 מיליון דולר לפעילות כאשר החברה הגיעה אתמול לשווי של 22.4 מיליון שקל.

אתמול התקיימה ישיבת דירקטוריון בה התקיים דיון ראשוני בעניין והדירקטוריון עדיין לא קיבל את ההחלטה בעניין.

אין תגובות: